رمز پیشرفت در کسب و کار

آمارها نشان می دهد، حدود ۹۰ درصد کسب و کارها، مدتی بعد از شروع، شکست می خورند و جمع می شوند. در حالی که بسیاری از آنها، سرمایه گذاریِ بالایی داشته اند. از ۱۰ درصد باقیمانده، تعداد قابل توجهی، بصورتِ “کجدار و مریز” و با یک درآمدِ “آب باریکه” به حیات خود ادامه می دهند و تنها درصد پایینی از آنها، پیشرفت در کسب و کار را تجربه می کنند.

 

راه اندازی کسب و کار

حتماً افراد زیادی را سراغ دارید (شاید خودِ شما هم یکی از آنها باشید) که ایده های خوبی برای راه اندازی کسب و کار دارند، ولی می ترسند که شکست بخورند و تمام سرمایه و دارایی خود را از دست بدهند. گاهی هم افراد از این ترس دارند که در صورتِ ناکامی، وجهه ی خود را در میانِ اطرافیان از دست بدهند و یا مورد تمسخرِ آنها قرار گیرند. با مطالعه ی ادامه ی مطلب، علتِ این ترس و راهکارِ قطعیِ آن را پیدا خواهید کرد.

 

درآمد ثابت

نکته ی مهمی که اکثر کسب و کارهای موجود با آن دست به گریبان اند، اینست که پس از مدتی فعالیت، به درآمدِ ثابتی می رسند و قادر به افزایشِ بیشترِ آن نیستند. تقریباً هر کسی که دستی به آتش دارد، این موضوع را درک می کند و به این باور رسیده است که درآمدِ من در این حرفه، در همین حدود است و بیشتر از این نمی تواند باشد. 

در حالی که می دانیم کسانی در کسب و کارِ ما مشغول به کارند که از همین فعالیت شغلی، دهها برابر درآمد دارند. به همین خاطر، افرادی که یک حرفه ی شخصی دارند و مدیر کسب و کارِ خود هستند، سعی دارند با تلاش برای توسعه ی کسب و کارشان، درآمد خود را افزایش دهند. 

 

 

تبلیغات، بازاریابی و فروش

شاید بارها شنیده باشید که برای فروش بیشتر، باید تبلیغات و بازاریابی کرد، مهارت فروش را بالا برد و دوره های تخصصیِ مدیریت دید. اگر چه تمام این موارد در جای خود مهم و اثرگذار است، اما واقعیتی که قابل انکار نیست، اینست که افراد زیادی وارد چنین دوره هایی شده اند، اما تغییری در کسب و کارشان رخ نداده و یا تغییراتِ آنها، موقت بوده است. دلیل پیشرفت نکردن یک کسب و کار، لزوماً محصول یا خدماتِ بی کیفیت یا اشباع بودنِ بازار یا متقاضیِ کم نیست، بلکه بخاطر موضوعاتی عمیق تر است که قصد داریم درباره ی آن صحبت کنیم.

اگر حداقل یک بار به تبلیغات و بازاریابی دست زده باشید تأیید می کنید که اقدامِ شما، یا با ضرر همراه بوده است و یا نتیجه ای موقت و گذرا داشته است و همه چیز به سرعت، به همان شرایطِ قبل بازگشته است. مانند نوشیدنیِ انرژی زایی که برای چند ساعت، سطحِ انرژیِ شما را بالا می آورد و خوردنِ مداومِ آن، نمی تواند شما را به یک فردِ با نشاط تبدیل کند. سؤال اساسی اینست: افرادی مثل “مرشد چلویی” و “عباس برزگر” که کسب و کارهای سنتیِ بسیار موفق داشته اند، در کدام دوره ی بازاریابی و فروش شرکت کرده اند؟ آیا دلیل موفقیت آنها این بود که تبلیغات خوبی بلد بودند؟ قطعاً خیر.

در اینجا قصد نداریم روشهای مدرن را زیرِ سؤال ببریم، قصد داریم درباره ی اساس و پایه ی موفقیت و پیشرفت یک کسب و کار صحبت کنیم که اگر نباشد، قطعاً هیچیک از روشهای بازاریابی و فروش هم کاری از پیش نخواهد برد. ما می خواهیم درباره ی علت اصلی موفقیت صحبت کنیم. می خواهیم سراغ ریشه برویم.

 

 

دلیل شکست کسب و کارها

صاحبانِ کسب و کارها شکست می خورند به این خاطر که سراغِ ایده های غلط می روند، هنگام دیدنِ یک فرصتِ به ظاهر نادر، طمع می کنند، به افراد شیاد برمی خورند و پولشان را از دست می دهند، خود را در قرض و بدهی گرفتار می کنند و یا برای پیشرفت، عجله دارند. هر کدام از مواردی که ذکر شد، به اندازه ی یک کتاب، حرف در خود دارد.

قصد نداریم ذهن شما را پر از اطلاعاتِ پراکنده کنیم، بلکه می خواهیم مسیری را معرفی کنیم که نه ریسکی دارد، نه عجله ای در آن است و نه یک شبه شما را به ثروت می رساند. بلکه با غنی کردن ذهن و توانمندی های تان، ایده های بکر و فوق العاده به ذهن تان می رساند و شما را قادر می کند که برای اجرایی کردن ایده هایتان، اقدامِ سنجیده و بموقع انجام دهید. همان کاری که “عباس برزگر” ها انجام دادند.

 

رمز پیشرفت کسب و کار

موفقیتِ بیرونی، از غنی شدنِ باورهای درونی آغاز می شود. رمزِ پیشرفت یک کسب و کار، باور داشتن به خود و خدای درون، پیدا کردن ایده های مناسب، شجاعت در اقدام، قدم برداشتن و رشد کردن بصورت پله پله و مرحله ای ست. تمام مسیرِ کسب و کارهای موفق، از همین عباراتی که خواندید، خارج نیست. امپراطوری هایی مثل فیسبوک و آمازون یا صنایعی مثل هوندا و فورد، از جایی شبیه زیر پله یا یک گاراژ کوچک شروع شده است. آنچه باعث رشد آنها شد، سرمایه گذاری بزرگ نبود، بلکه یک باور درونی به خود، توانمندی در اقدام، رسیدن به ایده های ناب و پله پله حرکت کردن بود. تمام المان هایی که ذکر شد، ضروری ست، در غیر اینصورت به درجا زدنِ کسب و کار یا شکستِ آن می انجامد.

اگر کسب و کاری به ورشکستگی می رسد، بدون شک، به ذهن فقیر و ناتوانِ صاحبِ آن کسب و کار برمی گردد. صاحبِ یک کسب و کار بایستی از شخصیتی غنی و خودساخته، اعتماد به نفسی قوی و قاطع و ذهنیتی مثبت و موفق برخوردار باشد. اینها، مهارت های پایه ای ست که راه را برای سایرِ عوامل موفقیت مثل بازاریابی و فروش، هموار می کند.

اگر صاحبِ کسب و کار دارای عزت نفس و اعتماد به نفس نباشد و به قوانین موفقیت آگاهی نداشته باشد، امکان ندارد با تبلیغات و بازاریابی، به فروشِ مناسب برسد. تقریباً تمام کسانی که با چنین شرایطی وارد بازار شده و دست به تبلیغات زده اند، سرمایه ی خود را باخته اند. ما بایستی در وهله ی اول، مهارت های پایه ای خود را تقویت کنیم. در اینصورت، وارد هر کسب و کاری شویم، بهترین روشهای بازاریابیِ مناسبِ خود را پیدا خواهیم کرد و هیچ شکستی در کار نخواهد بود.

 

 

من کی هستم؟
  • دانش آموخته مقطع کارشناسی ارشد الکترونیک از دانشگاه علم و صنعت ایران
  • عضو باشگاه مدرسان شرکت همراه اول
  • نویسنده ی ۷ عنوان کتاب موفقیت از جمله کتاب “درخشش با فن بیان”
  • نویسنده بیش از ۲۰۰ مقاله آموزشی در زمینه بهبود فردی و موفقیت
  • بنیانگذار موسسه “تابش فناوری انسان هوشمند”
  • مدیر وبسایت آموزشی faenho.ir
  • برگزار کننده ی ده ها سمینار و کارگاه‌ آموزشی در کشور

 

شاید این سؤال برایتان بوجود آید که خودِ مدرس، چه تجربه ای در این باره دارد؟ البته که سؤالِ درستی ست. اگر مقاله ی “داستان زندگی من” را مطالعه کنید، متوجه می شوید که خود مدرس نیز، پیشرفت و موفقیت خود را مرهونِ همین سبک زندگی بوده است. رزومه ی مدرس را نیز می توانید از ویدئوی زیر ملاحظه نمایید:

 

 

 

مسیرِ موفقیت شما

تصور اشتباهی که در خیلی از افراد وجود دارد اینست که اگر کسی توانست از طریق یک شغل مشخص و به شیوه ای خاص، به موفقیت و شهرت برسد، من هم می توانم با انجام همان اقدامات، به همان موفقیت برسم. اگر چه تقلید کردن از بیزینس های موفق، در ابتدای کار، ضروری ست، اما از جایی به بعد، برای رشد کردن، بایستی شیوه ی منحصر به فردِ خود را پیدا کنیم.

زمانی یک کسب و کار به درجا زدن یا شکست می رسد که همیشه سعی دارد از دیگران تقلید کند. این کار، همیشه درست نیست و راه به جایی نمی برد. مسیر موفقیتِ هر کسب و کار، منحصر به فرد است و این مسیر، با ایده های مؤثری که به ذهن صاحبِ آن کسب و کار می رسد، ترسیم می گردد. اما این ایده های خوب، از کجا می آید؟ چطور می شود که یک کسب و کار، به خلاقیت، بازارهای بکر و رشدِ سریع می رسد و دیگری، درجا می زند؟ پاسخ در ۴ عاملِ کلیدی ست که قصد داریم درباره ی آن صحبت کنیم.

پایه های موفقیت کسب و کار

مهارت های پایه ای برای پیشرفت و رشد کسب و کار، عبارتند از:

 

  1. عزت نفس         _ ساختن شخصیتی قوی
  2. اعتماد به نفس  _ ساختن مهارتهای فردی
  3. مهندسی جذب  _ آگاهی از قوانین زندگی
  4. کمال گرایی       _ یادگیری رشد تکاملی 

 

۱- وقتی عزت نفسِ شما بالا می رود، در درونِ خود و بصورت ذهنی، احساس لیاقت و ارزشمندی می کنید و خودباوری تان افزایش می یابد. این خودباوری به شما جرأت و شهامتِ اقدام کردن و نترسیدن می دهد. وقتی با مشکلی روبرو می شوید، مأیوس نمی شوید و باور دارید که حتماً به راه حل خواهید رسید، چون متکی به دیگران نیستید و از یک درونِ غنی برخوردارید. آموزش عزت نفس، شامل بیش از ۱۱ ساعت آموزش تخصصی برای شناخت خود و ساختن باورهای درونی ست که تقدیم شما خواهد شد.  (توضیحات بیشتر

 

 

۲- وقتی خودباوریِ ما افزایش می یابد، به سمتِ انجامِ اقداماتی هدایت می شویم که برای رسیدن به نتایج، لازم است. اما آنچه که مانعِ اقدام کردن می شود، نداشتن مهارت های اعتماد به نفس است. خیلی اوقات می دانیم که باید سراغ فلان شخص برویم و از او درخواستی کنیم، می دانیم که باید پاسخ “نه” بدهیم، می دانیم که باید با فلان شخص، قاطعانه برخورد کنیم، اما مهارتِ لازم را نداریم و همین باعث می شود از اقدام کردن، منصرف شویم یا ناشیانه عمل نماییم. آموزش اعتماد به نفس شامل بیش از ۸ ساعت آموزش تخصصی برای ساختن مهارت ها و توانمندی های فردی ست که تقدیم شما خواهد شد. (توضیحات بیشتر)

 

 

۳- در مسیر زندگی و کسب و کار، همواره ایده ها و آدم های مختلفی سراغ مان می آید که هم می تواند باعث کمک به ما شود و هم باعث ضرر و خسارت گردد. افرادِ آموزش ندیده، تصور می کنند چیزی به نامِ شانس وجود دارد و تعیین کننده است. آنها معتقدند باید شانس داشته باشی تا به موفقیت و پیشرفت برسی. اما اصلِ داستان، قوانین ثابت و بدون تغییرِ خداوند است که در جهان و زندگیِ ما جاری ست و باعث روی دادن اتفاقات، دیدن اشخاص یا الهاماتِ ذهنی می شود.

موضوع اینست که از قوانین کائنات، به نفعِ خود استفاده می کنیم یا به ضررِ خود. اگر به این قوانین آگاه نباشیم، باز هم در زندگیِ ما جاری و اثرگذار است، اما معمولاً به ضررمان. تمام این قوانین را بصورت ساده و قابل درک، در مهندسی جذب توضیح داده ایم. آموزش مهندسی جذب شامل بیش از ۱۰ ساعت آموزشِ تخصصی برای آگاهی از قوانین کیهانی ست که تقدیم شما خواهد شد. (توضیحات بیشتر)

 

 

۴- وقتی صحبت از رشد و پیشرفت می شود، همه دوست دارند یک شبه، ره صد ساله بروند. سرعتِ طبخِ ماکروفرها و برقراری ارتباط با اینترنتِ پر سرعت، این توهم را به ذهن افراد می آورد که به سرعت هم می شود پولدار و موفق شد. اما قوانینِ قدرتمندِ جهان، به شیوه ی خود عمل می کند و هر کس که از آن پیروی نکند، زیر چرخ دنده هایش، خُرد می سازد. داستان ورشکستگی کسب و کارها، بخاطر رعایت نکردن قانونِ مهمی به نام “قانون تکامل” است. اگر از این قانون پیروی نکنیم، بزودی کسب و کارمان از بین خواهد رفت. آموزش کمال گرایی شامل حدود ۵ ساعت آموزش تخصصی برای شناختِ موانعِ پیشرفت و رشدِ تضمینی ست که تقدیم شما خواهد شد. (توضیحات بیشتر)

 

 

وقتی ایده ای به ذهن تان می رسد، اما برای انجام ندادنش، هزار و یک دلیل پیدا می کنید، به این خاطر است که عزت نفس و اعتماد به نفس پایینی دارید. وقتی با اولین شکست، کنار می کشید و همه چیز را رها می کنید، به این خاطر است که با قوانین زندگی و قانون تکامل آشنایی ندارید. شما نیاز به آموزش و آگاهی دارید.

تغییرات مشهود در کسب و کار

در هر کسب و کاری باشید، چه تولید یک محصول فیزیکی، چه ارائه ی مجموعه ای از خدمات و یا آموزش، با یادگیری این چهار مقوله ی پایه ای و اساسی، شاهد یک جهش مشهود در کسب و کار و درآمدِ خود خواهید بود. ما این اتفاق را تضمین می کنیم و قول می دهیم فراتر از درآمدتان، به یک ورژن جدید و قدرتمند از خود تبدیل شوید که زندگی نویی را شروع خواهید کرد. این اتفاق، نهایتاً ظرف ۶ ماهِ آینده رخ خواهد داد.

 

 

از کجا شروع کنم؟

پس از تهیه ی این محصولِ جامع، بهتر است ابتدا از “معماری عزت نفس” شروع کنید. عزتِ نفس از جنسِ باور است. پس نیاز دارید که فایل ها را چندین بار گوش دهید تا با بالا رفتن آگاهی تان، باورهایتان نیز قدرتمند شود. تمریناتی هم وجود دارد که لازم است با دقت انجام دهید. روزانه حداقل دو ساعت، برای آموزشِ خود وقت بگذارید و تمرین کنید.

پس از تکمیل این بخش، وارد آموزشِ “تقویت اعتماد به نفس” شوید و روی مهارت های خود کار کنید. اعتماد به نفس، از جنسِ مهارت است. پس فقط باید وارد اقدام شوید و تمرین کنید. پس از گوش دادن به هر فایل، بلافاصله، از سطحی که می توانید، شروع به انجام تمرینات نمایید. اگر روی عزت نفس تان به خوبی کار کرده باشید، در اینجا، مقاومت کمتری خواهید داشت (البته طبیعی ست که برایتان سخت باشد).

وقتی این دو آموزش را به اتمام رساندید، وارد دوره ی “مهندسی جذب” شوید. با مطالب شگفت انگیزی که در این قسمت خواهید شنید، دنیایتان را جورِ دیگری خواهید دید. دلیل اتفاقات زندگی تان را درک می کنید. گویا تازه چشمانتان باز شده است و جهان را شناخته اید. وقتی تمرینات این بخش را انجام می دهید، ایده ها و آدمهای جدید سراغ تان می آید. اتفاقاتِ تازه رخ می دهد و مسیر زندگی تان تغییر می کند. در اینحال، یاد همین جملات می افتید و تأیید می کنید که ما از قبل، تحولات شما را پیش بینی کرده بودیم.

پس از تکمیل این سه دوره، شما آماده اید تا ایده های تان را به اجرا بگذارید. اما صبر کنید! اگر آموزشِ بخش چهارم، یعنی “کمال گرایی” را نگذرانید، امکان دارد وسوسه شوید و با اقداماتِ ناگهانی، خود را به دردسر بیاندازید. تکنیکِ “کمالگرایی” شما را از شکست و سقوط نجات می دهد. با درکِ عملی و بکارگیری قانون تکامل در کسب و کارِ خود، هر روز، یک قدم به جلو خواهید رفت و طولی نمی کشد که اقداماتِ کوچک اما مداومِ شما، تبدیل به کوهی از توانمندی و اعتبار خواهد شد.

شما یک شبه به اینجا نمی رسید، اما با ساختن پایه های مستحکم، هر روز، رو به جلو خواهید رفت و برای مشکلات و موانع، راه حل پیدا خواهید کرد و هیچ عاملی جلوی حرکت شما را نخواهد گرفت. 

 

چقدر زمان می برد؟

محتوای این چهار دوره ی آموزشی، مجموعاً ۳۴ ساعت آموزش است. برای تسلط نسبی روی مطالب، بایستی هر فایلِ آموزشی حداقل سه بار مرور شود و تمریناتِ آن به اجرا درآید. تخمینِ ما اینست که بطور میانگین، روزانه یک ساعت زمان خواهید گذاشت و به این ترتیب، ظرفِ سه ماه، یادگیریِ محتوای دوره به اتمام خواهد رسید.

اگر سه ماه نیز برای سعی و خطا و انجام تمرینات دوره در نظر بگیریم، انتظار می رود ظرف ۶ ماه، به نتایج ملموس و قطعی برسید و فصل جدیدی از زندگی و کسب و کارتان را تجربه نمایید. معیارِ این تجربه ی جدید، صرفاً احساس و تجربه ی شماست و خودِ شما این را تأیید خواهید کرد. این زمان بسته به افرادِ مختلف، متفاوت است، اما انتظارِ ما اینست که قبل از ۶ ماه، تغییرات را حس کنید. کاری که باید انجام دهید اینست که آموزش را رها نکنید و بطورِ مداوم، نکاتِ ارائه شده را به اجرا درآورید.

 

چه تضمینی هست؟

تمام آموزش های ما تضمینی ست. اگر وارد این دوره شدید و با توجه به توضیحات و تخمین های قسمت قبل، بعد از ۶ ماه، از نتایج دوره رضایت نداشتید، تمام مبلغی که پرداخت کرده اید، به شما بازگردانده خواهد شد. مبنای این ضمانت اینست که شما برای رسیدن به رشدِ کسب و کارِ خود، “با جدیت” وارد این آموزش شده اید و حداقل روزی یک ساعت برای این دوره، زمان می گذارید. پس روی ضمانت ما هم حساب کنید.

 

 

 

چطور ثبت نام کنم؟

برای ثبت نام و شروع تحول کسب و کارتان، روی آیکن “خرید محصول” بزنید و طبق توضیحاتِ “راهنمای پرداخت بصورت کارت به کارت”، مراحل ثبت نام را تکمیل فرمایید.

همچنین در صورت تمایل می توانید عبارت “پیشرفت کسب و کار” را در تلگرام به آیدی >>(hoosh59) و یا در ایتا به آیدی >>(bayan_ahmadi) ارسال فرمایید تا برای استفاده از دوره، راهنمایی شوید.

علاوه بر این می توانید با تماس مستقیم با مدرس، از مشاوره رایگان ثبت نام استفاده نمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *