قانون جذب (سطح ۱)

بسیاری از افراد با قانون جذب آشنایی دارند، اما تعداد کمی از آنها می توانند از آن استفاده کنند. دلیل آن، آگاهی ناقص و سطحی ست و در این مقاله قصد داریم، لایه ی علمی آن را تشریح نماییم.

.

رفتارهای آگاهانه

بسیاری از رفتارهای ما بصورت آگاهانه و ارادی ست تا به نتایج دلخواه خود برسیم. هنگامی که به دیگران احترام می گذاریم، به دنبال کسب احترام هستیم. زمانیکه با دیگران به آرامی صحبت می کنیم، آرام بودن را به آنها گوشزد می نماییم.

هر کدام از این رفتارها، نشانگر بخشی از شخصیت ماست و متقابلاَ رفتارهایی را در فرد مقابل ما ایجاد می کند.

.

دلایل منطقی و واضح

جذب سطح یک، یک عمل و عکس العمل منطقی و واضح است و دلایل مشخصی دارد. اگر سر کسی فریاد زدیم، می دانیم که به احتمال زیاد، او نیز همین کار را خواهد کرد. ما این مطلب را پذیرفته ایم و انتظار آنرا نیز داریم.

.

جلب محبت دیگران

زمانی که دوست داریم محبت دیگران را نسبت به خود جلب کنیم، اولین و ساده ترین راهی که پیش روی خود می بینیم، محبت کردن به او و انجام کاریست که او را خوشحال می کند. ما در تمام زمانی که با او هستیم، سعی می کنیم او را سرشار از محبت خود کنیم.

این رفتاری در سطح یک از قانون جذب است. قانون جذب باعث می شود، رفتاری به سوی شما جلب شود که شما در حال ابراز آن هستید.

در حالیکه وقتی بخواهیم محبت کسی را به روش سطح دو جلب نماییم، به روش و شیوه ای متفاوت عمل خواهیم کرد.

.

.

رفتارهای ما

ما هر رفتاری انجام می دهیم، بخاطر نوعی از باور است که در وجودمان قرار گرفته است. هیچ رفتاری نیست که خارج از این قاعده باشد و مطمئناً از باوری نشأت می گیرد که در ضمیر ناخودآگاهمان نهفته است.

برای آگاه شدن بیشتر در این مورد، می توانید مقاله ی باورهای موفقیت ساز را از اینجا بخوانید.

اما چه روندی باعث می گردد که ما بر اساس باورهای خود رفتار نماییم. پاسخ در فیلترهای ذهنی ست. همانطور که در مقالات مربوط به بخش ادراک توضیح داده شد، باورهای ما باعث تغییر در فیلترهای ذهنی ما می شود.

.

تغییر فیلترهای ذهنی

فیلترهای ذهنی (همانطور که از نامش پیداست) باعث عبور برخی داده ها و جلوگیری از ورود بعضی دیگر می شود.

ما در طی روز، با هزاران اتفاق و رویداد و اطلاعات روبرو می شویم و بسیاری از آنها را فیلتر می نماییم. بعنوان مثال، افراد زیادی را در خیابان می بینیم، اما عمل دیدن ما، هیچگونه اطلاعاتی وارد مغز ما نمی کند. در واقع اگر دوباره آنها را ببینیم، هیچ چیزی را در مورد آنها به یاد نمی آوریم.

وقتی با شخصی صحبت می کنیم، رفتارها و عکس العملهای بسیاری از طرف او صادر می شود، اما ما تنها رفتارها و عکس العملهایی را می فهمیم که به آنها توجه داریم و برایمان قابل توجه است و بدین لحاظ بسیاری از آنها را حذف و در واقع فیلتر می نماییم.

مثلاً وقتی در حال صحبت با دوستمان هستیم، احتمالاً به جوش صورت او توجه نمی کنیم و اگر بعد از صحبت، کسی درباره ی آن حرفی بزند، ما خواهیم گفت که چیزی ندیدیم.

.

.

یا هنگامیکه در خیابان در حال عبور هستیم، چندین خودروی پیکان از کنارمان عبور می کند، ولی ما تنها به خودروهای جدید شاسی بلند توجه داریم و برایمان جالب توجه است. در واقع ما هیچکدام از خودروهای پیکان را نمی بینیم.

فیلترهای ذهنی کاملاً یک موضوع علمی است و مربوط به سیستم RAS می شود. در این مورد می توانید به مقالات مربوطه در بخش ادراک مراجعه نمایید.

این فرآیند از طرف بسیاری از افرادی که کمی به قانون آشنایی دارند، تعبیر به قانون جذب می شود. شخص می گوید: از وقتی که به فلان موضوع فکر می کنم، در زندگی ام بیشتر شده است و من به میزان بیشتری آنرا تجربه می کنم، من در حال جذب آن هستم.

اما این اولین مرحله از سطح یکِ قانون جذب است.

.

.

شکل گیری فیلترهای ذهنی

سوال دیگری که ممکن است ایجاد شود اینست که خود فیلترهای ذهنی را چگونه می توان ساخت؟ آیا بصورت ارادی می توان فیلترها را تغییر داد؟

همانطور که در مثال خودرو و جوش صورت بیان شد، فکر کردن ارادی ما به یک موضوع، باعث ایجاد فیلتر ذهنی می شود. اما این فیلتر ذهنی تا زمانی عمل می کند که توجه به آن موضوع وجود داشته باشد.

اگر توجه ما از یک موضوع به موضوع دیگری تغییر کند، فیلترهای ذهنی نیز به روی موضوع دیگر متمرکز خواهند شد و اطلاعات مربوط به همان را به مغز ما وارد خواهند نمود.

.

.

تأثیر باورها در فیلترهای ذهنی

اما تمام مسائلی که با ما در ارتباط است، محدود به خودرو و جوش صورت نیست. ما با رفتارهایی طرف هستیم که بروز می دهیم و همینطور از دیگران می بینیم. این رفتارها چگونه بروز پیدا می کنند؟

همانطور که اشاره شد، رفتارهای ما ناشی از باورهایی ست که در ناخودآگاه ما جای گرفته است. آنچه ناخودآگاه ما دستور میدهد بخاطر باوریست که در آن وجود دارد و در واقع، فرمانهای ضمیر ناخودآگاه، ناشی از باورهای موجود در آنست..

ما همواره به موضوعاتی که در رابطه با باورهایمان است، بیشترین توجه را می کنیم. این توجه از سوی ضمیر ناخودآگاه و فرمانده بزرگ صادر می شود. توجه زیاد، شکل فیلترهای ذهنی را می سازد و همانطور که پیشتر اشاره شد، فیلترهای ذهنی نیز اطلاعاتی را عبور می دهد که در رابطه با موضوع مورد توجه ماست.

.

مقاله ی باورهای موفقیت را از اینجا مطالعه نمایید.

.

عکس العمل اطرافیان

هنگامیکه باورهای ما تغییر می کند، رفتارهای ما نیز تغییر خواهد کرد. وقتی رفتاری را متناسب با باور خود ابراز می داریم، عکس العمل متفاوتی نیز از افراد و جهان شاهد هستیم.

این عکس العملها باعث جذب رفتاری مشخص از اطرافیان ما خواهد شد. ما رفتارها و برخوردهایی از دیگران می بینیم که احساس می کنیم با گذشته متفاوت شده است.

در واقع این تغییر باورهای ما بوده که تغییر رفتار ما را بوجود آورده و تغییر رفتار ما نیز منجر به عکس العمل متفاوت از جهان بیرون شده است.

تصور عده ای از افراد، در همین سطح از قانون جذب مانده است. آنها عکس العملهای اطرافیان را ناشی از باورهای جدید خود می دانند. این کاملاً درست است، اما باید دانست که باورهای جدید، باعث بروز رفتارها و منشِ متفاوتی در ما شده است و این تغییر رفتار ما بوده که عکس العمل اطرافیان را تغییر داده است.

.

عکس العمل ما

وقتی باور جدیدی پیدا می کنیم، رفتار ما و نحوه ی عمل ما تغییر می کند. باور نیروبخش به ما انرژی می دهد و ما کار خود را بهتر انجام می دهیم و این امر منجر به نتایج بهتر می شود.

در واقع اصرار من اینست که این عمل و عکس العملهای طبیعی و منطقی را که ناشی از تغییر باور و بالطبع تغییر رفتار ماست، کل قانون جذب نپنداریم. اینها همه در سطح یکِ قانون جذب می گنجد و مربوط به نتایجی ست که بطور منطقی و طبیعی و علمی روی می دهد.

سطح دوم قانون جذب بسیار وسیع تر و گسترده تر از سطح یک است که با قوانین فیزیک و علمی قابل اثبات نیست و نتایجی بسیار بزرگ تر و گسترده تر خواهد داشت که در مقالات بعدی تشریح می شود.

امیر احمدی

.

دوره “مهندسی جذب” برای تغییرات بنیادین در زندگی

.

 با تهیه این محصول صوتی چه چیزی بدست می آورید؟
  1. بیش از ۱۰ ساعت آموزش در قالب شانزده فایل صوتی
  2. پاسخ به ۱۲۰ پرسش کلیدی درباره قوانین زندگی
  3. اسلایدهای آموزشی دوره بصورت فایل PDF
  4. هدیه ۱: فایلهای صوتی جملات انرژی بخش مثبت
  5. هدیه ۲: محصول تصویری “آشتی با پول”
  6. ضمانت بازگشت وجه در صورت عدم رضایت
.

آنچه در ذهن ما نشدنی است،

توسط افراد زیادی در حال انجام است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *